INFO & FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
LA LETTRE LINT
100% zijde
Onze Linten maken we van 100% Habatoi zijde. Deze zijde is zo zacht als dons en van effen geweven materiaal, met een prachtige glans.
Kleuren lint in webshop
Op onze website bieden we 9 kleuren uit de La Lettre Lint collectie. Dit zijn de meest gewilde kleuren. In onze collectie hebben we 26 unieke kleuren. Heb je belangstelling voor onze andere kleuren of andere speciale wensen, neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.
Kleuren lint van de kleurenwaaier bestellen
Heb je onze kleurenwaaier en wil je 1 van de kleuren bestellen die we niet in onze webshop staat? Stuur ons dan je bestelling naar lint@lalettrekalligrafie.nl
Kwaliteit
Onze 100% zijden linten worden met de hand geverfd, in kleine hoeveelheden om zo de kleurkwaliteit te waarborgen. Het is een echt ambachtsproduct en het kan dus voorkomen dat er kleine minieme verschillen zijn. Juist deze “imperfecte” perfectie zorgt voor het unieke karakter en charme van de La Lettre Linten.
Het is lastig om onze prachtige kleuren te vangen op beeld. Met een grote zorgvuldigheid fotograferen we onze linten en proberen ze zo waarheidsgetrouw mogelijk op beeld te krijgen. Toch kan de kleur die je op je scherm ziet iets afwijken van de echte kleur van het lint.
Hoeveel Lint heb ik nodig?
Bruidsboeketten:
Ons zijden lint wordt vaak gebruikt bij een bruidsboeket waardoor de bloemen nog meer ‘shinen’. De breedte van de linten verschilt maar voor boeketten is wat breder lint het meest besteld, zo rond 5 tot 10 cm breed. Maar is natuurlijk ook afhankelijk welke stijl de bruid voor ogen heeft. Voor de lengte geldt hetzelfde; die varieert van wat kortere linten tot linten die tot op de grond vallen en mee zwieren in de wind! We adviseren om hier minimaal 5 meter voor te gebruiken. Wil je advies over het aantal wat je nodig hebt voor de style die je wilt? Neem contact met ons op via het contactformulier!
Hoeveel Lint heb ik nodig?
Stationery; huwelijks- eventuitnodigingen:
Zijden Linten zijn de finishing touch van je stationery door ze om je kaarten te strikken. Voorbeelden kun je vinden op het Instagram account van Lalettrekalligrafie. Gebruik hiervoor lint van 1,5 of 2,5 cm breed. Voor lint met strik om een A5 kaart adviseren we 1.00 meter per kaart, voor een A6 kaart is 70 cm voldoende.
VERWERKING EN VERZENDING
Op welke manieren kan ik betalen?
Op dit moment is het mogelijk om je bestelling met iDEAL of Bancontact (België) te betalen.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Houd rekening met een verwerkingstijd van 3 tot 5 werkdagen. Onze linten worden ambachtelijk en met aandacht gemaakt. Elke zijden lint is handmatig geverfd, gescheurd en fijn gerafeld; dat vraagt wat tijd maar is zeker de moeite waard om even op te wachten. We doen ons best om jouw op maat gemaakte bestelling met zorg te leveren.
Spoedorders?
Wil je je linten met spoed ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier. We helpen je graag.
Verzending binnen Nederland
Je bestelling worden verzonden via PostNL door middel van een brievenbuspakketje met Track en Trace. De verzendkosten worden getoond bij elk product. De levertijd is afhankelijk van de levervoorwaarden van PostNL, meestal 1 à 2 werkdagen. Hoewel het nog niet eerder is voorgekomen, willen we je er toch op wijzen dat La Lettre Lint niet verantwoordelijk is voor langere vertragingen of beschadigingen tijdens het transport met de vervoerder.
Verzending naar België
Op dit moment verzenden we ook naar België via PostNL. De verzendkosten voor België worden getoond zodra je bent ingelogd met je account waarvan het adres in België is. De levertijd van je bestelling is afhankelijk van de levervoorwaarden van PostNL naar Buitenland.
Verzending Europa – Internationaal
Wil je je linten laten verzenden naar een ander land als Nederland of België. Neem dan contact met ons op.
Track & Trace
Zodra je bestelling is afgerond en wordt aangeboden bij PostNL ontvang je een e-mail met daarin de Track & Trace van je pakket.
RETOURNEREN
Kan ik mijn bestelde producten retourneren?
Bestellingen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour worden gezonden, mits de producten ongebruikt en onbeschadigd zijn. Je ontvangt dan een shoptegoed t.w.v. het aankoopbedrag. De verzendkosten voor retour zijn voor eigen rekening. Stuur een e-mail lint@lalettrekalligrafie.nl om je retourzending aan te vragen.
Let op: bestellingen op maat (custom kleuren) én bestellingen met een lengte vanaf 30 meter van 1 kleur kunnen niet worden geretourneerd. Wil je zeker zijn dat je de juiste kleur bestelt, bestel dan eerst proefstaaltjes van de kleuren.
JOUW LA LETTRE LINT
Hoe ontvang ik mijn linten?
Na aankoop ontvang je je linten gevouwen in bundels of gerold om een klosje. We hebben de linten al voor je gestreken. Door de linten te vouwen kan het voorkomen dat de vouwen zichtbaar zijn wanneer je ze gebruikt voor aan een bruidsboeket. Wil je ze zelf ook nog even nabehandelen met strijkijzer, dan kan dat. Doe dit met een strijkijzer op middelmatige temperatuur en trek het lint langzaam onder het strijkijzer door. Blijven de kreukels zichtbaar? Maak het lint vochtig met een sprayer en strijk het daarna.
Hoe kan ik de losse draden verwijderen?
De prachtige, gerafelde randen creëren we door het lint te scheuren. Hierdoor kun je af en toe losse draden tegenkomen. Deze losse draden kun je verwijderen door er zachtjes aan te trekken of voorzichtig weg te knippen met een scherpe schaar.
Kan ik de linten wassen?
De linten kun je opfrissen in een handwasje met zachte, PH-neutrale zeep. Laat ze langzaam “aan de lucht” opdrogen.
Geven de linten kleur af?
We hebben onze linten meerdere keren getest op het afgeven van kleur. Als de linten droog zijn, geven ze geen kleur af. Zijn de linten bewust natgemaakt, dus echt ‘in-nat’, dan kan het voorkomen dat de donker gekleurde linten bij zware druk voor langere tijd op een heel lichte ondergrond een vage afdruk kunnen geven. Bij een lichte, snelle aanraking en bij enkele druppels is er geen afdruk zichtbaar.
ONS ATELIER
Waar zijn jullie gevestigd?
Het atelier van La Lettre Lint is in Apeldoorn, Nederland.
Wat zijn jullie openingstijden?
We zijn geopend iedere werkdag van 10.00 tot 15.00 uur. Tijdens onze werkdagen proberen we vragen binnen 1 werkdag te beantwoorden.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Je kunt je bestelling ook komen ophalen in ons atelier in Apeldoorn. Geef dit aan bij je bestelling zodat er geen verzendkosten worden berekend. Omdat we niet continue aanwezig zijn in ons atelier kun je ons een e-mail sturen om een afspraak te maken voor het ophalen van je bestelling.
Samenwerkingen
Geregeld krijgen we aanvragen om mee te werken aan een productie of styled shoot. Informeer naar de mogelijkheden via het contactformulier.
Heb je nog vragen die we hierboven niet beantwoorden? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.